Monday, December 8, 2008

Langkawi,antara pulau tercantik di dunia.







Langkawi,



antara tempat pelancongan yang porpular di Malaysia.



Di sini (Langkawi) kita boleh mendekati alam dengan lebih dekat.Seronok rasanya dapat ke sana.



Selain laut yang berwarna biru dan jernih,Langkawi juga terkenal dengan lagenda Mahsuri.



Terdapat juga tempat pelancongan yang menarik seperti di Beras Terbakar,Telaga Tujuh dan
Kereta Kabel yang dibina untuk tujuan pelancongan.Selain itu,Langkawi juga terkenal dengan gelaran Zon Bebas Cukai.Banyak barangan yang boleh di beli di sana (Langkawi) dengan harga yang amat murah.Selain itu,banyak pilihan hotel yang selesa.Pantai nya juga amat bersih dan pasir di pantainya pula sangat halus.



Malangnya kami sekeluarga tidak berkesempatan melancong ke Langkawi GeoPark kerana Kesempitan waktu.Pulau Langkawi juga terkenal sebagai syurga kepada para pengkaji dan pecinta alam.









Tetapi,Kesemua kenikmatan ini tidak akan di rasa generasi akan datang jika kita tamak akan harta.Hutan ditebang,banyak projek yang tergendala dan pembuangan sisa kumbahan terus kelaut dapan mencemarkan keindahan Pulau Langkawi.Tempat pelancongan juga amat kotor dan kelihatan tidak terurus.Selain itu,kurang kemudahan penting seperti hospital.









Kesimpulanya,Janganlah kita tamak menghabigkan hasil bumi kita ini.Dan jagalah kebersihan Pulau Langkawi supaya apa yang kita nikmati sekarang dapat di nikmati generasi akan datang.



No comments: